Yhteinen valmentautuminen auktorisointitenttiin toi tuloksia

Isännöintitoimisto ISTO esimerkillinen valmentautumisessa auktorisointitenttiin

Vuonna 2022 Isännöintitoimisto ISTO:n Juhani Rissanen aloitti ISTO:n osalta auktorisointitenttiensuorittamisen tenttimällä itse hyväksytysti ko tentin. Sen jälkeen ISTO aloitti isännöitsijöidensä kanssamäärätietoisen valmistautumisen auktorisointitenttien suorittamiseen.

ISTO on panostanut jo pidemmän aikaa henkilöstönsä osaamisen kehittämiseen aloittamalla vuonna 2021 ISTO Akatemian. Yrityksessä keskeisenä ajatuksena on, että osaamisen kehittäminen ja sitä kautta laadukkaamman isännöintikokemuksen tuottaminen on tärkeää uskottavuuden vuoksi asiakkaisiin ja tietysti oman henkilökunnan ammattitaidon varmentamiseksi.

ISTO:n henkilöstö lähti innolla valmistautumaanauktorisointitenttiin, ja tenttiajankohdaksi sovittiin vuoden 2023 alkupuoli. Valmennuksiin osallistui jopa niitä isännöitsijöitä, joilla ei vielä pätevyysvaatimukset täyttyneet tenttiin pääsemiseksi. Tammikuussa 2023 järjestettiin kaksi tenttitilaisuutta. Ensimmäinen järjestettiin Savonlinnassa ja toinen heti seuraavana päivänä Lahdessa. Iloksemme totesimme Juhani Rissasen kanssa, että toisen tentin jälkeen ISTO oli saanut 8 uutta auktorisoitua isännöitsijää. Muutama tenttijä ei vielä tällä kertaa läpäissyt tenttiä, mutta jo nyt heitä on ilmoittautunut uusintatenttiin.

Asenne ISTO:n isännöitsijöillä on esimerkillinen. ISA:n asiamiehenä oli ilo seurata tuota ISTO.n prosessia tenttien osalta. Muidenkin isännöintiyritysten kannattaa ottaa mallia ISTO:n toiminnasta. ISA onnittelee kaikkia uusia auktorisoituja isännöitsijöitä. Uusien auktorisoitujen isännöitsijöiden nimet tullaan lisäämään helmikuun aikana ISA:n kotisivuille.