Auktorisoitu isännöitsijä -pätevyyden voi hankkia opintojen ohessa

Isännöinnin Auktorisointi ISA ry:n taustalla vaikuttavat Isännöintiliitto ja Kiinteistöliitto haluavat yhdessä kehittää auktorisoitu isännöitsijä -pätevyyttä niin, että se vastaisi entistä paremmin pätevöityvien isännöitsijöiden sekä alan tarpeisiin.

Auktorisointikäytäntöjen jatkuva kehittäminen palvelee myös isännöinnin asiakkaita, joille on tärkeää löytää osaava ja luotettava kumppani hoitamaan oman taloyhtiön asioita.

Jotta auktorisoitu isännöitsijä -pätevyydestä tulisi luonteva osa isännöitsijän opintopolkua, ISA ry ja Kiinteistöalan koulutussäätiö, Kiinko tarjoavat maaliskuusta lähtien mahdollisuuden suorittaa auktorisointitenttejä myös opiskelun aikana. Jatkossa Auktorisoitu isännöitsijä -pätevyyden voi hankkia osana isännöitsijän koulutusta ja tutkintoa (ITS®) sekä ammatti-isännöitsijän koulutusta ja tutkintoa (AIT®).

Jatkossa Auktorisoitu isännöitsijä -pätevyyden voi hankkia osana isännöitsijän koulutusta ja tutkintoa sekä ammatti-isännöitsijän koulutusta ja tutkintoa.

Ensimmäinen ITS-koulutettaville tarkoitettu tentti järjestetään 14.3. Tampereella.

“ITS ja AIT ovat isännöintialan arvostettuja jatkotutkintoja. Koulutusten sisällöt antavat valmiuksia myös auktorisoitu isännöitsijä -pätevyyteen kuuluvan juridisen tentin läpäisemiseen”, kommentoi ISA ry:n asiamies Juha-Pekka Manninen Isännöintiliitosta uutta tenttikäytäntöä.

Aiemmin Auktorisoitu isännöitsijä pätevyyden on voinut hankkia vain Isännöintiliiton koordinoimissa erillisissä auktorisointitenteissä. Isännöinnin Auktorisointi ISA ry myönsi ensimmäiset pätevyydet keväällä 2016. Kuluneen kolmen vuoden aikana pätevyyden on hankkinut yhteensä 80 henkilöä.

Isännöitsijälle Auktorisoitu isännöitsijä -pätevyys on väylä osaamisen jatkuvaan kehittämiseen. Auktorisointi on väline ammatillisen osaamisen osoittamiseen myös isännöinnin asiakkaille. Isännöintiyrityksille taas pätevyyksien hankkiminen toimii henkilökunnan osaamisen hallinnan ja kehittämisen työkaluna.

Kiinko tarjoaa kiinteistö- ja rakennusalan koulutusta uran alkutaipaleelta aina ylimmän johdon koulutusohjelmiin. Kiinkon tarjonnassa on useita ammattitutkintoja, pätevyyksiin johtavia koulutuksia sekä osaamista täydentäviä monipuolisia ajankohtaispäiviä ja seminaareja. ITS® ja AIT® ovat Kiinkon järjestämiä ammatti-isännöitsijöiden koulutuksia.

Lisätiedot:

Juha-Pekka Manninen